Ciekawostki

Próg wyspowy na ul. Przewóz

Na ulicy Przewóz w rejonie przystanku "Szczecińska" ponownie zainstalowane zostały wyspowe progi zwalniające. Tego typu urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego służą do spowolnienia pojazdów, jednocześnie umożliwiają bezproblemowy przejazd autobusom Komunikacji Miejskiej w Krakowie. Pierwsze progi wyspowe w Krakowie zainstalowane zostały na ulicy Królowej Jadwigi dwa lata temu.

fot. M. Wojtaszek


Separator w ciągu ulicy Kalwaryjskiej

Trwa montaż nowego fragmentu separatora wzdłuż torowiska tramwajowego na wlocie ulicy Kalwaryjskiej do ronda Matecznego. Celem zmiany organizacji ruchu w tym miejscu była poprawa płynności przejazdu tramwajów. Dotychczas bowiem, pojazdy korzystające z lewego pasa ruchu w godzinach szczytu bardzo często blokowały przejazd tramwajom i uniemożliwiały podjechanie na przystanek. Przed separatorem wykonany został odcinek spychania pojazdów z torowiska na prawy pas ruchu. Bezpośrednio przed rondem zastosowano odcinek separatora wraz ze słupkami, które uniemożliwiają wjazd pojazdów na torowisko. Dodatkowo, na chodniku zamontowano słupki uniemożliwiające parkowanie pojazdów na odcinku, na którym znajduje się separator.

Poniżej prezentujemy zdjęcia nowego elementu usprawniającego ruch tramwajów w naszym mieście.

 fot. M. Wojtaszek


 

Nasi operatorzy testują - Nevelo 126N

Tramwaj 126N wyprodukowany został w zakładach NEWAG z Nowego Sącza w 2012 roku. Pojazd liczy niespełna 32 metry długości i zabiera na pokład 235 pasażerów. Do Krakowa przybył na początku maja 2013 roku. 24 czerwca odbyła się oficjalna prezentacja, a dzień później pojazd debiutował liniowo na ulicach Krakowa. Początkowo kursował na linii numer 8. W naszym mieście przebywać ma do końca sierpnia bieżącego roku.

Poniżej przedstawiamy zdjęcia testowanego tramwaju:

fot. M. Wojtaszek

Nasi operatorzy testują - BYD K9

W drugiej połowie czerwca do Krakowa na testy przybył chiński autobus elektryczny BYD K9. Autobus o własnych siłach na jednym ładowaniu dotarł z Warszawy do naszego miasta. Liczący dwanaście metrów elektryczny pojazd rozwija prędkość 96 km/h, a jego zasięg (przejazd po jednym ładowaniu) wynosi około 250-300 km. Podczas testów na ulicach Krakowa pojawił się na liniach numer 109, 116, 124, 130 i 424.

Poniżej przedstawiamy zdjęcia testowanego autobusu:

fot. M. Wojtaszek

Nasi operatorzy testują - Volvo 7700 Hybrid

W okresie od 11 do 18 czerwca 2013 roku, po ulicach Krakowa kursował autobus Volvo 7700 Hybrid. Jest to pojazd dwunastometrowy, ważący około 20 ton i mogący zabrać na pokład 90 pasażerów. Autobus hybrydowy zużywa o około 39% mniej paliwa, niż tradycyjny. Pojazd debiutował na liniach numer 124 i 424, natomiast w kolejnych dniach można było go zobaczyć również na linii 130.

Poniżej przedstawiamy zdjęcia testowanego autobusu:

fot. M. Wojtaszek