JAK OTRZYMAĆ KRAKOWSKĄ KARTĘ MIEJSKĄ (KKM)?

To proste,

Krakowska Karta Miejska wydawana jest bezpłatnie przy pierwszym zakupie biletu okresowego.

Krakowska Karta Miejska (KKM) jest elektronicznym nośnikiem biletu okresowego. Aby zostać użytkownikiem systemu KKM należy odwiedzić jeden z Punktów Sprzedaży Biletów (PSB) i dokonać po raz pierwszy zakupu biletu okresowego otrzymując jednocześnie bezpłatną kartę KKM.

Do 31 grudnia 2012 roku wydawana karta KKM (nie dotyczyło kart na okaziciela) była kartą niespersonalizowaną (bez zdjęcia) dlatego równocześnie Klient otrzymywał imienną legitymację do biletu okresowego ze zdjęciem. Pasażer posługujący się tego rodzaju kartą KKM (niespersonalizowaną, bez zdjęcia), z zapisanym na niej biletem okresowym, powinien w czasie podróży mieć tę legitymację przy sobie i w przypadku kontroli biletowej okazać ją kontrolerowi wraz z kartą KKM.

KORZYSTNA ZMIANA

Od początku 2013 roku wydawane są wyłącznie spersonalizowane karty KKM, ze zdjęciem pasażera umieszczonym na karcie (nie dotyczy kart na okaziciela).

wzór spersonalizowanej karty KKM:



Chcąc dokonać pierwszego zakupu biletu okresowego trzeba zgłosić się do wybranego PSB i tam:

  • okazać dokument potwierdzający tożsamość osoby, dla której wystawiana jest karta KKM (a w przypadku zakupu biletu okresowego ulgowego także ważny dokument uprawniający do zniżki)
  • przedłożyć zdjęcie lub poprosić o zeskanowanie podobizny z przedłożonego dowodu tożsamości

Legitymacje do biletu okresowego nie są już wydawane. Pasażer, który korzysta ze spersonalizowanej KKM, jako nośnika biletu imiennego, nie ma obowiązku okazywania kontrolerom takiej legitymacji.

Dlatego wymiany karty na spersonalizowaną może dokonać bezpłatnie każdy dotychczasowy użytkownik systemu, który będzie chciał zrezygnować z okazywania w czasie kontroli „legitymacji" razem z KKM. W tym celu należy w PSB:

  • oddać wcześniej używaną KKM bez zdjęcia
  • okazać dokument potwierdzający tożsamość osoby, dla której wystawiana jest karta KKM

  • przedłożyć aktualne zdjęcie lub poprosić o zeskanowanie zdjęcia z przedłożonego dowodu tożsamości

LOKALIZACJE PUNKTÓW SPRZEDAŻY BILETÓW - od 1.06.2016 r.

Dworzec Główny Wschód (pętla autobusowa)

pn.-pt. od 9:00 do 19:00
sob. od 8:00 do 16:00

ul. św. Wawrzyńca 13

pn.-pt. od 8:00 do 16:00

Dworzec Autobusowy - ul. Powstańców Wielkopolskich 6

pn.-pt. od 9:00 do 17:00

ul. Podwale 3/5

pn.-pt. od 9:00 do 19:00

Dworzec Tramwajowo-Autobusowy - Krowodrza Górka

- ul. Krowoderskich Zuchów 8a                  

pn.-pt. od 9:00 do 19:00

os. Centrum D bl.7 (Nowa Huta)

pn.-pt. od 9:00 do 19:00

Numery telefonów do PSB: 12 357 20 35 lub 608 921 035

 

A JEŚLI KARTA ZAGINĘŁA LUB ZNISZCZYŁA SIĘ?

W przypadku, gdy karta KKM zostanie zgubiona lub zniszczona z winy użytkownika należy udać się do dowolnego Punktu Sprzedaży Biletów w celu otrzymania duplikatu karty wraz z ostatnio zakupionym biletem okresowym. Koszt takiej operacji wynosi 8 zł

ZMIENIASZ DANE?

W momencie gdy zmieniają się dane osobowe w stopniu wymagającym również ich zmiany na karcie KKM należy udać się do dowolnego PSB w celu dokonania aktualizacji.

REKLAMACJA?

Reklamacje można składać telefonicznie pod numerem telefonu 19150 (telefon czynny całą dobę, opłata za połączenie według stawki lokalnego operatora) lub wysyłać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Procedura reklamacyjna może w niektórych przypadkach trwać do 10 dni roboczych.

DOŁADOWYWANIE KKM

tj. zakup biletu okresowego w formie zapisu na nośniku KKM

Kartę KKM można doładować we wszystkich Punktach Sprzedaży Biletów (PSB) oraz w Automatach KKM. Wykaz miejsc, w których można dokonać zakupu biletu okresowego na karcie miejskiej można znaleźć tutaj.

Zakupu można dokonać też korzystając ze strony doładowań online Krakowskiej Karty Miejskiej - eBilet.


W celu dostępu do serwisu, należy się zalogować podając odpowiednie dane (numer karty i/lub numer legitymacji/albumu/uczelni) na stronie logowania http://ebilet.kkm.krakow.pl/ebilet/KKM/Logowanie

Po zalogowaniu serwis udostępnia następującą funkcjonalność:

  • podgląd aktualnie ważnych biletów
  • zakup nowego biletu okresowego
  • podgląd zrealizowanych transakcji online (doładowania)

Rozliczenie wykonywanych transakcji realizowane jest za pośrednictwem serwisu płatności online eCard (płatności przelewami online, kartą, itp.)

Ostatnim krokiem, który należy wykonać po zapłaceniu za bilet przy pomocy systemu eBilet jest zapisanie zakupionego biletu na karcie. W tym celu należy udać się do dowolnego automatu KKM, który umożliwia zapis biletu na karcie i przeprowadzić operację zapisu biletu.