Wiadomości komunikacyjne

KKM ze zdjęciem czyli spersonalizowana Krakowska Karta Miejska

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu zachęca wszystkich pasażerów do bezpłatnej wymiany kart KKM  na nowe karty spersonalizowane, dzięki którym pasażer nie musi wozić ze sobą dodatkowej legitymacji. 

Bilet okresowy imienny zapisany na nośniku w formie karty elektronicznej ważny jest wraz z legitymacją do biletu okresowego ze zdjęciem pasażera. Legitymacja ta nie jest wymagana, gdy nośnikiem biletu jest karta elektroniczna spersonalizowana (przykład na rysunku powyżej).

Od 1 stycznia 2013 r. każdy nowy klient, który dotychczas nie korzystał z oferty biletów okresowych i nie posiada karty KKM, przy pierwszym zakupie biletu otrzyma spersonalizowaną kartę elektroniczną KKM ze zdjęciem. Legitymacje do biletu okresowego nie są już wydawane.

Ponadto każdy pasażer, który chce zrezygnować z obowiązku posiadania i okazywania kontrolerom „legitymacji do biletu okresowego" razem z biletem okresowym zapisanym na karcie KKM, może w jednym z Punktów Sprzedaży Biletów (PSB) zwrócić wcześniej używaną KKM bez zdjęcia i otrzyma bezpłatnie nową spersonalizowaną kartę elektroniczną ze zdjęciem. Stara „legitymacja do biletu okresowego" nie będzie wtedy potrzebna. Wymiana odbywa się bezpłatnie, pasażerowie muszą okazać tylko dowód tożsamości. Dostarczanie dodatkowego zdjęcia nie jest konieczne - podobiznę pasażera można zeskanować z dowodu tożsamości.


Lokalizacja PSB:

- ul. Podwale 3/5 - czynny pn - pt , 7:00 - 19:00
- os. Centrum D bl.7 - czynny pn - pt , 7:00 - 19:00
- ul. Mogilska 15a - czynny pn - pt , 7:00 - 19:00
- ul. Krowoderskich Zuchów 8a - czynny pn - pt , 7:00 - 19:00
- ul. Św. Wawrzyńca 13 - czynny pn - pt , 8:00 - 16:00
-ul. Powstańców Wielkopolskich 6 -czynny pn - pt , 8:00 - 18:00

numery telefonów do PSB: 12 357 20 35 lub 608 921 035


więcej o KKM

Lokalizacja nowych wiat przystankowych.

Uprzejmie informujemy, że w bieżącym roku planowane jest postawienie nowych wiat na pięćdziesięciu przystankach komunikacyjnych.

Zobacz wytypowane lokalizacje.

Zintegrowany bilet Przewozy Regionalne – Komunikacja Miejska w Krakowie

ZINTEGROWANY BILET - imienny bilet okresowy, który jest wspólną ofertą biletu odcinkowego miesięcznego Przewozów Regionalnych i biletu miesięcznego Komunikacji Miejskiej w Krakowie.

Już od 1 stycznia 2013r. pasażer dokonujący zakupu zintegrowanego biletu Przewozy Regionalne - Komunikacja Miejska w Krakowie otrzyma bilet w zmienionej formie. Potwierdzenie rodzaju i zasięgu wykupionego biletu na Komunikację Miejską umieszczone będzie na papierowym wydruku imiennego biletu odcinkowego PR a nie jak do tej pory w formie znaczka naklejonego na jego rewersie. Zintegrowane bilety będą sprzedawane przy użyciu elektronicznych systemów sprzedaży PR we wszystkich kasach biletowych PR oraz przy użyciu terminali mobilnych używanych w pociągach PR.

Zwiększa się też liczba opcji przy wyborze biletu miesięcznego na Komunikację Miejską w ramach zakupu zintegrowanego biletu. Teraz kupując bilet zintegrowany można wybrać bilet miesięczny na przejazdy jedną, dwoma lub wszystkimi liniami KMK w I strefie biletowej (Miasto) i/lub jedną linią KMK w II strefie biletowej (Aglomeracja).

ZINTEGROWANY BILET = KOMFORT + WYGODA

ZINTEGROWANY BILET = JEDEN BILET NA POCIĄG, AUTOBUS i TRAMWAJ

Czytaj więcej ...

Godziny otwarcia Punktów Sprzedaży Biletów okresowych w okresie Świąt Bożego Narodzenia oraz Nowego Roku

24.12.2012 (Wigilia),  PSB będą czynne w godzinach:

- ul. Podwale 3/5                                 -7:00 - 14:00

- os. Centrum D bl.7                           -7:00 - 14:00

Czytaj więcej...

Dlaczego linia nr 8 nie jeździ do Bronowic?

Teoretycznie istnieje możliwość skierowania linii 8 na powrót do Bronowic Małych, jednak wiązałoby się to z cofnięciem z tej dzielnicy innej linii tramwajowej. W efekcie poszkodowana zostałaby dużo większa liczba pasażerów niż jest to w tym momencie.

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu projektując nową sieć połączeń Komunikacji Miejskiej opierał się na badaniach przeprowadzonych przez naukowców z Politechniki Krakowskiej, którzy na podstawie informacji o kierunkach przemieszczania się pasażerów w Krakowie opracowali bardzo dokładny model ruchu. Dzięki niemu, oraz przy pomocy zaawansowanych programów symulacyjnych, nasi pracownicy są w stanie bardzo dokładnie kreślić (przewidzieć) kierunki przemieszczania się pasażerów.

W tym momencie jednym z najbardziej obciążonych ciągów tramwajowych w Krakowie jest odcinek pomiędzy Bronowicami a Teatrem Bagatela. Według badań największe zapotrzebowanie na bezpośrednie połączenie z Bronowicami występuje w Nowej Hucie, Nowym Bieżanowie i Kurdwanowie. Dużo mniejsza liczba pasażerów dojeżdża do Bronowic z rejonu Borku Fałęckiego.

Przed marszrutyzacją do Bronowic, w trakcie szczytów komunikacyjnych, dojeżdżało 30 pociągów tramwajowych w ciągu godziny. Było to maksimum przepustowości jaką mogło przyjąć torowisko, a szczególnie skrzyżowanie ul. Królewskiej, Karmelickiej i Alei Trzech Wieszczów. Każdy dodatkowy pociąg na tym ciągu spowodowałby zator i paraliż komunikacyjny. Obecnie do Bronowic, w trakcie szczytów komunikacyjnych, dojeżdża 27 pociągów tramwajowych. Pierwsze obserwacje napełnień na tym odcinku po wprowadzeniu zmian pokazują, że zmniejszenie ilości składów o 3 przy jednoczesnym skierowaniu większego taboru do obsługi linii 24 nie wpłynęło na pogorszenie komfortu podróży, polegającego na znacznym wzroście napełnień w pociągach tramwajowych.

Przygotowując reformę komunikacyjną ZIKiT musiał zdecydować z jakiego połączenia z Bronowicami zrezygnować, gdyż utrzymanie wszystkich linii, przy wprowadzeniu dodatkowych kursów tramwaju numer 24, spowodowałoby znacznie przeciążenie układu komunikacyjnego. Analizowana była każda linia z osobna.

W wyniku badań okazało się, że to właśnie linia 8 przewoziła najmniejszą liczbę pasażerów na całej trasie (Borek Fałęcki – Bronowice Małe). Owszem napełnienie tramwaju numer 8 na całej pierwotnej trasie było znaczne, jednak znakomita większość pasażerów (ok. 90 proc.) poruszała się albo z Borku Fałęckiego do centrum miasta (w tym momencie takie połączenie zapewnia linia 8), albo z Bronowic do centrum i Podgórza (w tym momencie taką podróż można zrealizować przy pomocy linii 13). Tylko niewielki, przeszło dwa razy mniejszy niż z Kurdwanowa i Nowego Bieżanowa, odsetek pasażerów podróżował bezpośrednio pomiędzy Borkiem Fałęckim i Bronowicami.

Reasumując: teoretycznie istnieje możliwość skierowania linii 8 na powrót do Bronowic Małych, jednak wiązałoby się to z cofnięciem z tej dzielnicy innej linii tramwajowej. W efekcie poszkodowana zostałaby dużo większa liczba pasażerów niż jest to w tym momencie.